lördag 26 september 2009

Haglöfs återkomst

Haglöfs är tillbaka från äventyret och det var inte i landet Narnia de befann sig utan på ett betydligt mer jordnära ställe. Brofallet! Inga enhörningar där utan endast en bitvis demoniserad bordercollie.
Byxorna hade förmodligen legat på en stol där jag sedan ovanpå dessa travat en ge-bort-hög till min syster när jag tog tag i stiljten i min garderob. Sedan stuvade jag ned denna hög i en kasse och sedan åkte de med i botten av plastpåsen till Brofallet tillsammans med diverse linnen och märk väl ett par kamoflagefärgade byxor.

När lilla systern läste på denna blogg att Haglöfsbrallorna var på rymmen sms:ade hon faktiskt den något vaga formuleringen att hon hade fått med ett par byxor där med "nåt märke på". Nåt??
Jag svarar då:
- Att dom fläckiga är det meningen att du ska få (underförstått kamoflagefärgade, men hur kul är det långa ordet att skriva i ett sms?) - varvid lilla systern tittar ned på de alltigenom stålgrå Haglöfs byxorna och tänker något i stil med:
- Vilka fläckar? De här verkar ju skapligt rena men det kanske att det finns nån fläck om man tittar efter?

Efter en muta som ett nytt underställ inför vinterns uteliggarnätter lyckades jag prångla hem mina favoritbyxor igen, fast först fick de en exkursion bland havsdjur i Olsofjorden. Det vill man ju inte missunna någon inte ens ett par byxor. Men de är nu tillbaka helt o-fläckade som alltid. Fast de kan ju tröttna igen på min garderob och rymma en annan gång....

Inga kommentarer: