fredag 18 september 2009

På vandring

Idag har jag fått tillfälle att testa mina nya kängor. Över ett sanslöst stenigt Fulufjäll har fått bekänna färg och de klarade testet. En vacker höstdag gick vi i år runt Njupeskärs vattenfall istället för fram till det som vi gjort förut. Jag har en vandrerska i blodet och ordentliga skor, men tillbringar för det mesta mina dagar på kontor... Jag borde gå mer, oftare och längre.
Snälla finns det ingen som vill ge mig lön mot att jag vandrar?

Om nu bilderna hamnar hur som haver i detta inlägg beror det på att jag testar från mobilen. Det kanske inte blir nåt alls...

6 kommentarer:

Kokospelle sa...

det gick ju fint. ingen bild på kängorna dock men annars en lyckad premiär på mobilbloggning.

Lilla B sa...

Grattis till mobilbloggningen! Och inga skoskav står det om så det måste varit lyckat.

Malin sa...

Tycker att du ska höra med nått skoföretag...kängutprovare bör ju vandra en hel del...en maskin kan väl säkerligen testa mycket men just de där momenten med blandad terräng...berg, mossar, äng...etc...Där måste en människa med kängor på fötterna vara oersättlig...
Jag skulle kunna tänka mig lön för att "flanera"...traska runt och betrakta olika fenomen i vardagen...eller kanske bristen på fenomen...och förvisso krävs även här "rätt skor på fötterna"...risken är väl att de kräver att man ska flytta till Kina...eller nått anat Asien-land...hm...
En mycket klok tanke av dig och visst sjutton ska man göra det man är bäst på!
Finemang med den framskridna tekniken...

Kramen från Malin

Lena B sa...

Tänk att vi inte sprang på varandra!! Jag var också i trakten fast satt på älgpass! Vilken härlig helg det var!

Lena B igen sa...

FFörresten får du lära mig mobilbloggning! Försökte men med o-resultat!!! =(

Kokospelle sa...

LillaB: Inga skoskav tack och lov. Ändå skickade jag efter dojjorna på Internet.... vilket var rätt vågat.

Malin:Jag får nog fortsätta att gå utan lön. Å andra sidan är det ju gratis när väl skorna är inhandlade :-)

Lena: så här mobilbloggade jag (det finns andra sätt där man ska lägga till sin enhet men det fixade jag inte):

Logga in på din blogspot. Gå till inställningar. Väl fliken e-post och mobil.
Där finns det en epostadress.
Skicka ett MMS eller en e-post till den adressen. Jag e-postade från hotmailen som jag kommer åt i mobilen men det går nog även med ett MMS? Rubriken blir rubrik. Bilden lade jag som bifogad fil. Och texten skrev jag in som vanligt. Men jag kan titta in nån dag i flygeln på mer kaffe så kan vi kolla tillsammans.