lördag 12 september 2009

Jag vet att jag har en trädgård


Idag har jag satt krokusar i blandade färger, röda tulpaner och en massa narcisser. Genom att skriva här på bloggen finns det åtminstone en liten chans att jag åtminstone minns ATT jag satte lökar när våren kommer. Fast jag tvivlar på att jag kommer att minnas VAR jag satte dom?

Jag har köpt en bok om hjärnan som heter "Välkommen till din hjärna" med underrubriken "varför du glömmer var du lagt bilnycklarna men inte hur du kör".

Intressant. Jag har iallafall inte Alzheimers. Om man glömmer var man har lagt glasögonen har man "bara" taskigt minne men om man glömmer att man HAR glasögon överhuvudtaget så har man Alzheimers. Nu har jag i och för sig inga glasögon (än!) fast armarna snart inte räcker till för det finstilta men ändå....

Jag skulle kunna formulera det så här att jag VET att jag har en blogg men jag har inte fullständig koll på vad jag skrev, typ! Beträffande lökarna är gränserna något mer diffusa...

Inga kommentarer: