lördag 5 september 2009

Rödvin istället för vaccin

Jag tänker naturligtvis inte vaccinera mig mot H1N1 dvs den nya influensan. Dels för att sjukdomen i de flesta fall är ganska harmlös och detta kan man ställa mot att vaccinet minst sagt innehåller en hel del tvivelaktiga ingredienser. Den som följt min blogg vet att jag läser det finstilta på maten jag köper och på det jag stoppar i mig och ett vaccin ska trots allt injeceras direkt i blodet utan att passera resten av systemet. Vaccinet är dåligt testat och vissa anser att det orsakar mer sjukdom och död än själva sjukdomen. Med alla vaccin ska man överväga risken mot nyttan.

Vaccinet innehåller en hel del tvivelaktiga saker.
Förutom nåt som kallas Skvalen som är samma ämne som redan finns i vår hjärna och gör att hela immunförsvaret går igång och angriper allt det ser, ska det nya vaccinet tydligen innehålla bland annat följande:

Polysorbat 80, något som innehåller etylenoxid vilket är giftig att inandas. Ämnet irriterar både huden och andningsapparaten och inandning kan göra att lungorna vätskefylls flera timmar senare.
Tiomersal, vilket innehåller kvicksilver, ett av jordens giftigaste ämnen.
Fosfater, bland annat dinatriumvätefosfat som sägs vara mycket giftigt för vattenrelaterade organismer och kunna orsaka högt blodtryck, sämre sköldkörtelfunktion, höjt blodsocker, myrkrypningar, sömnlöshet och muskelsmärta.

Kan man då skydda sig på annat sätt?
Anledningen till att vissa dör som inte tillhör någon "vanlig" riskgrupp av den här influensan (även om det är i sin helhet i antal räknat är mindre än vid en vanlig influensa) beror på en överproduktion av cytokiner. Cytokinstormen angriper vävander och skadar lungorna. Unga människor producerar ofta mer cytokiner som ingår normalt i vårt immunförsvar. Det finns en studie - även om den inte är helt bevisad - som ändå pekar mot att viss kost kan hämma cytokinstormen. Det är grönt te, äpplen, granatäppel-juice, rödvin, gurkmeja, svartpeppar, vitlök, e-vitamin och kokosolja.
Allt detta utom granatäpplen finns i mitt kylskåp!

För att hindra smitta ska man dessutom bland annat sova ordentligt, äta näringsriktig mat, öppna fönstret på jobbet inte minst(!), skölja näsan varje dag (där kom den igen) och gärna äta tillskott på främst D-vitamin som i senare forskning anses skydda mot infektionssjukdomar. (Det skulle bland annat förklara varför nordliga länder oftast drabbas av influensa, förkylningar och kräksjuka företrädesvis vintertid)

Denna länkade sida är nog det mest intressanta och väl sammanfattade sida jag hittills läst om influensan:
"Vad du inte visste om svininfluensan"

Inga kommentarer: