onsdag 16 september 2009

Tretton och en halv månad extra om året

Jag hör ibland talas om personer som endast behöver sova runt fyra- fem timmar per natt och jag är grymt avundsjuk på dessa. Själv behöver jag åtta timmar för att må bra, jag klarar mig på sju om det kniper men då måste jag sova ifatt på helgen.
Om jag klarade mig på fem skulle det innebära 21 timmar mer i veckan att göra saker på. Jag skulle till exempel kunna se på 10 långfilmer i veckan och det bara på en vecka.
Eller jag skulle på denna tid ha möjlighet att skaffa mig ett extraknäck på halvtid eller läsa halvfart på universitetet.
På ett år skulle det innebära 1092 timmar vilket är drygt 45 dygn! Det är ju för fan en och en halv månad!

Tänk om man hade en och en halv månad mer tid om året!
Vad skulle jag börja räkna på det här för ?
Livet är orättvist...
Gud vad trött jag blir – måste gå och lägga mig…. 8-/

2 kommentarer:

Malin sa...

Aj då...det är där skon klämmer...jag sover bort mitt liv...
Jag gillar att sova...ja inte så att jag ligger dagarna i ända när jag är ledig men när kvällen kommer o jag börjar gäspa är det fantastiskt att få krypa ner i sängen o dra täcket över sig...varmt o gott...Att ligga o dra sig på morgonen är suveränt...
Kanske att man skulle kunna "ställa in sig" på mindre sömn men vet inte om det är värt det...inbillar mig att man får igen tiden i "andra ändan" av livet...när man blir äldre...

Kramen från Malin

Lilla B sa...

Men Kokospelle! Får du inte nog av siffror på jobbet... :)