torsdag 13 augusti 2009

Stiltjen i garderoben

I boken Brida av Paulo Cohelo stod följande att läsa på sidan 136 i pocketupplagan:

"....frågade Wicca om hon använde alla kläder hon hade.
-Självklart inte, svarade hon.
- Då så. Från och med den här veckan ska du använda alla kläder du har i garderoben.
Brida trodde inte sina öron.
- Allt som i sig bär på vår energi måste befinna sig i ständig rörelse, sa Wicca.....

.... kläderna förvandlar alltid känslor till materia. De är en av broarna mellan det synliga och det osynliga. Det finns till och med kläder som kan göra dig illa, för de blev gjorda åt någon annan och felaktigt kom i dina händer"

Intressant aspekt. Jag måste säga att ovanståend ALDRIG någonsin har föresvävat mig. Men man vet ju aldrig.
Det föranledde en översyn av min garderob som väl inte hör till de största men ändå.... Där hänger definitivt ett och annat som inte varit av från galgen på bra länge.
Jag slängde en del, lade ihop en ge bort hög. Hängde de speciella klänningarna insamlade från diverse resor på ett ställe.
Jag lovar inte att använda allt annat på en vecka, i Sverige har vi trots allt fyra årstider. Men det som inte är använt på ett år från och med dagens datum ska definitivt UT.

Inga kommentarer: