tisdag 4 augusti 2009

Att sänka en travkusk

Läste på Aftonbladet häromdagen att Kari Lähdekorpi inte vunnit V75 på två månader. Han har dominerat en längre tid, men är nu inte bättre än på fjärde plats som travtränare. Det spekuleras hit och dit om diverse orsaker som till exempel att hästmaterialet inte omsätts tillräckligt och det kan de ju tro på, men jag vet nog vad det beror på jag.

För när jag tänker efter har jag spelat ganska ofta på Lähdekorpis hästar på V75 på lördagarna den sista tiden....
För några år sedan, medan toppkusken Stig H Johansson fortfarande körde lopp bestämde jag att alltid ha honom med på mitt system. Och från varit Sveriges vinstrikaste kusk i åratal, fick han det året sitt absolut sämsta någonsin. I en intervju skyllde han på virus och diverse orsaker men jag vet nog jag....


Bäva månde Åke Svanstedt!


2 kommentarer:

Ylva sa...

NEJ! Inte Åke, har inte han haft nog elände tycker du?

Kokospelle sa...

Fast han borde vara rejält tröstad av alla fina lopp han har vunnit i år. Han vinner och vinner!