söndag 23 augusti 2009

Haglöfs på äventyr

I C.S Lewis böcker "Häxan och lejonet" går några barn in i en garderob och längst in i garderoben finns en spricka i vårt universum där de passerar och kommer ut i landet Narnia. Narnia är en parallell värld till vår egen och jag misstänker starkt att det är där - i landet Narnia - som mina Haglöfs fritidsbyxor befinner sig på nya äventyr bland fauner och dvärgar. Eftersom det var ett par byxor som försvinner spårlöst denna gång ligger Narnia bakom garderoben nära till hands.
Jag har finkammat av hela huset, halva trädgården, växthuset, bilen, stallet garaget, pannrummet, höloftet, tvättkorgen men stannade vid frysskåpet. Inte ens jag blir så disträ att jag lägger ett par byxor i frysen(?!)- en och annan nyckelknippa kan förvisso hamna i frysen men även jag har förhoppningsvis en gräns och den hoppas jag går någonstans där.
Eller är det så att ibland hamnar saker i vissa zoner där sakerna antingen "glömmer" att de finns till eller så har de hamnat i en blind fläck på min näthinna? Ibland kan saker vara borta i dagar för att helt plötsligt dyka upp framför näsan - där jag VET att jag har letat ibland flera gånger. I en låda där jag vet att jag tittat tio gånger. Helt plötsligt ligger det där....

Är byxorna inte stulna eller brända kommer de förhoppningsvis fram. När de tröttnat på äventyren och längtar hem till lugna hyttan igen.

3 kommentarer:

Ylva sa...

Brända, det lät läskigt. Du är väl inte så disträ så att du råkat slänga in dem i pannan när du gått förbi?

Malin sa...

...det känns igen...och också det bakvända...
Jag har nu två gånger hittat jeans är hemma som sitter perfekt på mig men som inte är mina...frågar alla om de vet vems de är men ingen känner igen dom...Någon har alltså lagt sina jeans hos oss o gått iväg utan...eller...
Jag har behållit jeansen och är såklart nöjd över att "få" snygga jeans men visst är det märkligt...
Tycker jag letar efter något stort sett för jämnan...mycket kan skyllas på ungarna men då rakt inte allt...suck...
Hoppas dina byxor kommer till rätta eller att de åtminstone har det bra där de är...

Kramen från Malin

Kokospelle sa...

Ylva: Eldningen oroar mig ....Jag kan ha lagt dom vid papperspåsen i köket och så har nån annan eldat upp dom i tron att de skulle ligga I påsen.

Malin: Om det dyker upp ett par grå Haglöfs med fickor på sidorna så är dom mina ;-). Då har dom kommit ut från Narnia i fel garderob. Kram