lördag 15 augusti 2009

Augustinatt vid Klosstjärn


Att komma ut i skogen och att dessutom laga mat och sova där är nog ett av de absolut bästa sätten att komma ned i varv på. För ett antal timmar faller all världens bekymmer undan och vardagens problem glöms bort. Endast nuet finns och livets nödvändiga hamnar i fokus. Få i sig lite mat, hålla värmen och elden vid liv.

Augustinatten tillbringades vid Klosstjärn i Kindla Naturreservat. En lagom promenad på 2,7 km för att ta sig dit. Genom mossig granskog och över sanka myrar. På bilden till höger är lillasyster rustad för myrpassering....

Kebab och fiskpinnar till kvällsmat i en tyst knott- och myggfri skog i augustinatten.

3 kommentarer:

Malin sa...

Det låter onekligen som mumma för både kropp o själ...tystnaden lät allra bäst...att höra den är så speciellt...
Förra inlägget var spännande...jag som inte kan slänga en endaste sak (bara trasigt) och visst finns det kläder som jag har dåliga minnen av o som jag aldrig använt något mer...inte trodde jag att det fanns en sådan anledning...Köper inte så värst mycket kläder längre eftersom jag insett att om jag gräver längst in i garderoben hittar jag sådant som jag glömt och på så sätt är som nytt igen...

Ha de gott o Kram från Malin

Ylva sa...

Knott- och myggfri! Får något vara så perfekt?

Kokospelle sa...

Precis så perfekt får det vara om man betänker katastrofen på Packers.... Vi fick väl hela sommarens andel då.