söndag 20 april 2008

Wind Moon

Idag har det varit en perfekt dag och jag har inte retat upp mig på någonting som jag kan skriva om.
Tid är märkligt vissa dagar svischar förbi och rinner iväg utan att man hinner med någonting och andra dagar är det som om klockan stannat. Idag var en sådan dag när klockan "stannade". Jag sov ändå ganska länge ända till klockan 8 och sedan åt jag frukost, surfade på datorn, red en tur på Kokopelli, grejade i trädgården och växthuset, drack kaffe i solskenet och tittade på klockan och beredde mig på sen eftermiddag. Klockan var två på eftermiddagen och jag misstänkte först att hon stannat men mobilen visade samma sak. Jag hade hunnit ofattbart mycket tyckte jag för jag hade verkligen inte skyndat mig precis.

Wind Moon
Inatt är det fullmåne, Wind Mood, vindmåne - eller Seed Moon kallas den också. Det är en måne för nya projekt och ny början och inatt är det alltså läge att visualisera på vad som man önskar ska slå rot och växa i ens liv. Elementet för vindmånen är luft vilket adderar objektivitet och överblick. Jag vet iallafall vad jag ska låta slå rot. Känslan av att tiden står stilla, vilket händer när jag är närvarande i varje steg.

Inga kommentarer: