tisdag 8 april 2008

Dubbelfel

Om nu någon mot förmodan läser denna blogg och fått för sig att jag alltid är nyttig och noga med vad jag stoppar i mig kan hoppa över det här inlägget. För nu kommer ett recept som antagligen får kolhydratundvikarna att riskera ett förhöjt insulinpåslag utan att ens svälja en tugga och det får förmodligen de fettskrämda dietisterna att kippa efter andan. Fast nu ska vi komma ihåg att jag har varken diabetes eller är överviktig och dessutom sprang jag 4 km på eftermiddagen. Ett bra tillbehör till följande recept för....


....nu snackar vi kvällsmacka á la Elvis Presley. Receptet är snott från en av mina TV-kockfavoriter. Nigella.


Ta två skivor vitt(!) bröd av rosttyp
- här använde jag faktiskt hembakat gjort av dinkelmjöl vilket väl förmildrar insulinpåslaget en aning


Bred jordnötssmör på den ena skivan.
-Läs på burken när du handlar jordnötssmör en del sorter innehåller mer kemikalier än jordnötter men det finns riktigt bra alternativ.

Bred en mosad kravbanan på den andra skivan och lägg ihop dom.


Stek nu denna macka i rejält med smör.

Själv åt jag ett stekt ägg till och lite gröna ärter och det passade väl inget vidare bra ihop. Men en Elvismacka är ju bättre än två Elvismackor vilket hade varit alternativet.

Drick gärna te till.

Inga kommentarer: