fredag 31 december 2010

Året som gick eller är det verkligen nyårsafton idag?

Igår blev det krönika på utenätterna men hur blev resten då?

Det är väl lika bra att börja från början

Årets elände - ja, 2010 startade verkligen upp med ett jävla elände:
Vargslakten vilket redan här antydde att det inte skulle bli ett år kantat av rosor allena.

Om man bortser från de två sista månaderna på året var det med mina mått mätt ett år med mycket projekt och ett ganska stressigt år där jag inte riktigt kom ned i varv. Maj gick i en rasande fart trots semester och jag hann inte med riktigt.
Majas-press-stress

Årets topphändelse var utan tvekan URKULT vid Nämforsen 2010.
"Kokospelle goes festival - Urkult 2010"

Det var Krokes förtjänst eller fel alltihop och hade jag inte lyssnat på den här låten, den där speciella kvällen hade det kanske aldrig blivit av att jag bokat biljetterna. Om du har Spotify så lyssna gärna via den här länken men jag tar inte ansvar för vad som händer dig 2011.
Kroke – Light In The Darkness (T4 2)

Årets byggprojekt var definitivt att jag fick ett gjutet golv i stallet och väggar så det till sist åtminstone liknar ett stall. Märkligt nog tror jag aldrig att jag skrev om det här i bloggen? Trots att jag grävde i dagar, gjutningen gjordes dock på en dag. Tack pappa och Micke! Utan er hade det aldrig gått.

Årets trädgårdprojekt var definitivt dammbygget som tog sin början:
Dammen

Vintern var svinkall och snöig i både början och slut och sommaren var i det stället djävulskt het med en sjuk och dålig akut kolikhäst som följd.
Jasmines nära döden upplevelse får väl sägas vara årets sämsta - så botten att jag inte ens orkade skriva om det i bloggen och kan därför inte länka till det och lika bra är väl det. Vem vill minnas såna trauman? Däremot skrev jag om första sjukdomen också orsakad av det knepiga klimatet med extremt kall vår.
..och allt du önskar skall du få (vilket är en ironi)

Årets insikt var att på djupet inse jag är manipulerad och anpassad in i minsta detalj. Även om jag för den delen inte kan göra speciellt mycket åt det. Värst av allt styrs vi nog av våra klockor och vår almanacka vilket hela tiden tar bort oss från det som händer här och nu. En dogma är en ej ifrågasatt föreställning eller tro och vår tids största dogma är antagligen?
- Vilken dag det är!
Lördag hela veckan

Och idag är det typ nyårsafton....eller är det verkligen det?

Inga kommentarer: