lördag 4 december 2010

Den svarta kavajen

Den 13 augusti 2009 skrev jag att jag skulle använda alla kläder jag hade i garderoben på ett år. Undantagna festkläder med paljetter och batik med lite speciellt affektionsvärde köpta på resor .

Klarade jag det kanske någon undrar?
Jag klarade faktiskt att använda alla saker utom en svart manchesterkavaj med ganska omodern krage.
Har jag slängt den?
Nej!
Varför?
Jag vacklar i vanligt ordning....
Men jag har gett bort på obestämd tid en sommardress i linne till min syster som jag faktiskt använde flera gånger under den tidiga sommaren. Men den hörde definitivt till de där plaggen som inte riktigt var mina.
Då tycker jag att det blir bonus? Kavajen har jag fått i present så den känns som min om än ganska energilös just nu.
Jag behåller den ett tag till. Den är ganska cool, i fint skick och bortsett från kragen ganska tidlös. Med lite sjalar och lull-lull runt halsen....... Jag ska tvångsanvända den innan......sista mars.... kanske..... typ där nånstans...runt....

Inga kommentarer: