lördag 1 januari 2011

Sanningens minut 2011

Svettigt värre, det här kommer inte att bli nåt lätt förhör. Dags att gå igenom förra årets nyårslöften och se efter hur det gick. Jag känner redan nu att det här kommer att bli hårda papper för Kokospelle.

Jag ser till och med direkt att det där löftet jag släppte förra året om att äta nyttigare tenderade att balla ur direkt framåt maj någonstans . På grund av alldeles för mycket byggprojekt under sommaren och hösten slutade jag bland annat att baka matbröd så här har det slunkit med både rostbröd och Pågens av tvivelaktigt kvalité och det har dragit med sig ett och annat. Skärpning alltså 2011! Ser strängt på mig själv.

Fasaden måste jag säga är något skapligare, jag har faktiskt en aningen bättre vana att tänka ut kvällen innan vad jag ska ha på mig för att nämna något. Jag har också köpt en liten minikrustång för att kunna köra en snabbstyling på morgonen. Det var en fiffig lite pryl. Jag har också gjort några coola inköp för garderoben för att bättra på poolishen. Med tvekan godkänt men här måste jag nog förnya löftet för att vanan skall bestå.

Jag joggade på hela våren och sprang faktiskt Lidingöloppet 2010 men efter det gick jag in i en träningsaversion. Jag tyckte helt plötsligt att det var grymt jävla pisstråkigt med löpningen, jag hade ont överallt och kände mig urstressad och halvpressad. Bestämde mig då för att dra ned och ta Time Out - det fick helt enkelt vara färdigsprungit tills jag fick lust igen alternativt börjar grina för illa.
Jag har alltså inte sprungit en meter sedan det motiga Lidingöloppet men jag har gått en hel del långa promenader, jag har inte heller tagit fram skidorna men jag lovar i år att jag ska göra NÅT varje vecka. En långpromenad, ett yogapass, en skidtur eller en joggingtur och så får vi se framåt april var läget är. Ingen topprestation här alltså men med tanke på att jag kämpade hårt och dessutom handgrävde ut för en hel betongplatt samt en trädgårdsdamm (måste gå under benämningen styrketräning) så får det godkänt. Det blir dock ett lightlöfte 2011 av typen tappa inte mer men ta inte ut dig!

Meditera Mera är inte i hamn (ej godkänt) men det går fortfarande i rätt riktning. Det blir hela tiden "mera" vilket ju är en lite luddig definition. Dagligen är ett mål jag ta mig fan ska uppnå. Jag är nämligen helt säker på att meditation är medicin mot mycket.

Rensa i sörjan var ett löfte inför 2010 och visst en och annan surdeg har väl blivit utrensad men här finns det fortfarande mycket att göra. Jag panikstädade till exempel hallen på övervåningen tre dagar före nyårsaftonen. En hall som hade tenderat att sunka till sig ordenligt och jag upptäcker vad skönt det är att kunna gå fram till bokhyllan utan att kryssa bland bråten. Har fortfarande bråte som kan fylla en container och jag lägger fortfarande ned timmar att leta efter saker på glid. Ej godkänt alltså. Här blir det samma löfte igen 2011. Rensa i sörjan, Kokospelle!

Är jag då redo för något nytt nyårslöfte. Det är väl knappt när jag i princip fick ej godkänt på allihop och dessutom fick plocka upp ett gammalt som jag avskrivit inför 2010? Nu ska det inte bli nåt mer köpebröd förutom möjligen knäckebröd (svårbakat), då får jag helt enkelt vara utan bröd vilket väl i o f s vore det allra bästa. Jag ska förresten äta bättre på morgonen 2011. Det ska jag väl kunna klara?

Jag önskar också att jag ska måla en och annan tavla under 2011. Att det ska bli lite mer konstnärlig aktivitet istället för så gräsligt mycket grävande. Lite mer konstnärlig aktivitet skulle jag må bra av och ska jag nu inte springa benen av mig borde jag hinna med nåt litet iallafall.

Kämpa på!

Inga kommentarer: