söndag 9 januari 2011

Vår bästa tid är nu!


Det är fortfarande vinter och jag har gett mig fan på att det ska gå att älska den här årstiden även efter trettonhelgen. Det här året ska januari, februari och mars bli de bästa någonsin.

När jag var liten och det snöade såg jag inga problem. Jag såg snölyktor, grävda labyrinter i trädgården, pulkor, snögrottor att krypa in i, snöänglar och skridskor. Som vuxen när det snöar ser jag infallna tak, svettig skottning och dikeskörningar.
Jag ska lära mig att tänka annorlunda eller snarare släppa allt jag lärt mig om snö och istället försöka njuta varenda dag och se på snön med barnets ögon - för ärligt talat är inte precis sommaren min bästa tid på jorden.

Från och med nu är det roligt att skotta, jag har inte bråttom och jag har bra utrustning. Is och snö är vackert.
Vintermörkret är lika mysigt efter jul som före. Min bästa tid är nu! Tralala!

1 kommentar:

Malin sa...

Tralla la tralla la...allt är så härligt...vårt altantak har gett vika men tralla la tralla la...
Altanens tak skulle ha varit bytt i somras o nu måste vi göra i ordning det...maken har stötta upp det så vi klarar vintern...Faktum är att jag känner mig rätt så krass vad gäller väderläget "det är väl så här det ska va´"...vira in sig i halsdukar o se till att vara varm om fötterna...sen är det ganska mysigt...Våren lär dröja o det är som sagt redan...bara att gilla läget...suck...Tralla la tralla la...
Ha det nu gott o tralla på...Snart är det Vår!

Kram från Malin