söndag 3 oktober 2010

Fjärran från en ärtprinsessa

Jag tror bestämt jag ska omvärdera den där spikmattan jag köpte på lågpris för snart ett år sedan. Jag använde den där i början men märkte ärligt talat inget särskilt annat än att jag blev ganska röd på ryggen. Fast hur det är har jag inte gett upp utan plockat fram den igen med jämna mellanrum och prövat den mot mitt ryggonda inte minst. Och visst när hela ryggen är full i småpiggar och det gör skitont UTANPÅ ryggen känner man inte att det gör ont inne i ryggen så det hjälper ju för ögonblicket.
Fast nu på senare tid har jag upptäckt att jag efter en del spikmatteövande blir totalt avslappnad av att ligga på den och framförallt jättesömnig.
Nu har jag testat den när jag vaknat på natten och inte kan somna om. Ni vet så där när man börjar snurra runt och ingen ställning tycks passa för att somna om. Då slog det mig att jag brukar bli dåsig på spikmattan. Alltså åkte den senast fram vid tretiden på natten och stoppades under ryggen i sängen och det är till att börja med färdigsnurrat för inte en jävel kan börja vända sig hit och dit på den där piggiga mattan. Det gör ont bara att lägga sig försiktigt på den. Man ligger garanterat STILL.
Efter endast fem-tio minuter infinner sig dåsigheten och sömnen och då kunde jag snabbt rulla mig åt sidan och kasta mattan på golvet för att sedan somna tvärt.
Det är ju helt befängt om man tänker efter. Här har man lagt tusenlappar på en bra säng med tjocka madrasser för att ligga mjukt och skönt och sedan är enda sättet att somna i den vissa nätter att lägga dit en liten illgrön taggig spikmatta för 159 kronor från PEKÅS!!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Läste i nån tidning att det nu har forskats just på spikmattans effekt o det ska visst vara så att smärtan "sprids" o att kroppen mobiliserar genom att fördela sin smärtbekämpning över ett större område (jag kan inte de rätta termerna). Det verkar ju som om du fått in "knixen" med din matta...Men du, jag fnissar gott åt din beskrivning för visst sjutton är det märkligt med vår strävan efter den goda sömnen och perfekta sängen...Ska höra med sonen om han kan avvara sin matta...han fick en i julklapp av sin flickvän..(hm undrar varför)...

Kram från Malin

Kokospelle sa...

Ja nåt händer definitivt i kroppen. Det är värt att testa.