lördag 30 oktober 2010

Äckel-päckel fröna

Funkade de där äckel-päckel bipollenfröna vad det någon som undrade häromdagen? Och ja tyvärr 8-/.
Efter en tid upptäckte jag en dag att jag var betydligt piggare och fokuserad men eftersom pollena är så sanslöst vedervärdiga att få i sig började jag "glömma" att ta dom. Och tamejtusan om jag inte föll tillbaka i det sega tillståndet jag hade i slutet av september.
Det här är alltså ett dilemma och det är nästan så jag funderar på att hitta på ett sätt att injicera dom rakt i blodet. Jag har några grova kanyler kvar i skåpet sedan hästen fick penicillin för ett antal år sedan....
De är verkligen fruktansvärt äckliga - det senaste är att försöka blanda dom i stark E-nummer saft (sån där sötsliskig sörja som det inte finns en endaste naturlig ingrediens i) och det kamouflerar dom en aning om man håller för näsan under processen då man rör ner dom i saften och sedan dricker fort fort fort.

Inga kommentarer: