torsdag 7 oktober 2010

Bipollen - med bismak

Jag tänkte fortsätta med hälsotemat ett inlägg till. Jag har nämligen påbörjat ett nytt hälsoprojekt inför den mörka årstiden. Jag brukar för det mesta äta nåt tillskott på vintern. D-vitamin för att nämna något men nu har jag fått för mig att jag ska prova att äta bipollen. Det är klassat som Funktional Food även om det är helt obegripligt hur någon kan komma på att kalla detta för mat?! Det ska iallafall vara vanvettigt nyttigt och jag måste säga att efter att ha intagit dessa små "gryn" i tre dagar nu måste det vara i klass med doping om jag ska härda ut i sex veckor. Det är INTE gott! Och det luktar skunk - det luktar faktiskt insekt och det har ju suttit på bibenen. Nån skrev att det skulle vara som att äta blomsteräng men då har de köpt sina frön på nåt annat ställe.
Det finns tips om att blanda drinkar med varm mjölk och smoothies eller ha dom på filen.... Aldrig i livet! Jag har kommit fram till att det som möjligen kommer att funka - är att hålla för näsan och svälja dom hela med vatten... BLÄ!
Men det är säkert nyttigt när det är så jävla äckligt! Det ska under alla omständigheter bli spännande att se om jag märker någon effekt.

3 kommentarer:

Malin sa...

Det var starka doningar du laddar med...men låter onekligen helt vidrigt...jag läste om "bi"-verkningarna också...rena dunderkuren för kroppen.
Säkert helt ok men jag fortsätter med vina vitamintabletter på burk...

Kram från Malin

Kokospelle sa...

Gör det. Nu har jag kommit på ett sätt att få i mig det. Stark sötsliskig saft och så i med grynen och sedan dricker jag dom. Sockerslisket är väl inte så bra men man får ta det goda med det onda.

Ylva sa...

Jag undra ju om det inte är bättre att bli sjuk emellanåt än att plåga sig på det där sättet?