onsdag 13 oktober 2010

Latmaskens seger över förnuftet

I nästan exakt samma sekund jag tänkte den första tanken så kom jag blixtsnabbt med ett motargument.
-Stopp! Gör det inte! Lägg tillbaka den på rätt plats meddetsamma. Du vet hur det blir du får leta ihjäl dig, du hittar den aldrig, den här platsen är inte logisk.
Men det halvstressade latmasksjaget svarade trotsigt:
-Asch, jag lägger den på rätt plats sen - här kommer den ju fram ganska snart och förresten minns jag att jag lade den här.

Den senaste timmen har jag letat och letat efter den. Den gröna kniven! För naturligtvis gjorde jag som latmasken sa och stoppade ned den bland träningskläderna i nedersta lådan. Totalt ologisk bortglömd plats och hade jag inte lyckats rekonstruera små fragment ur minnet att jag faktiskt hade med den i bilen till Lidingöloppet hade den legat där än. Till våren kanske eftersom det inte blir så mycket mer löpa i år (det ska bli promenader istället för den som eventuellt undrar).
Jag hittade den efter den sedvanliga svordomsharangen och en bortslösad timme mot det som hade tagit högst en minut om jag gjort det ordenligt från början. Knivar har ingenting bland träningskläder i byrån att göra den ska antingen hänga i bältet eller ligga i ryggsäcken.
Nu ligger den i ryggsäcken..... till nästa gång iallafall

Inga kommentarer: