fredag 16 oktober 2009

Goda råd är inte dyra

Egentligen är fler prylar det sista jag behöver då jag redan har fullt upp med att hålla reda på och hitta lämpliga platser åt mina befintliga grejor alltifrån julgransbelysningar till pastellkritor som glider omkring i huset.
Till sist gick det inte att streta emot längre. Så nu har jag en iallafall. En grön matta med små vita plastspikar på.
Efter massiva påtryckningar från en god vän har jag gett efter när jag inte längre kunde skylla på att 500 spänn var mycket pengar för en liten matta i bomull. När jag kom till jobbet imorse låg det en utriven sida från ett reklamblad på min kontorsstol med spikmatteerbjudandet 159 kr och jag insåg att det var helkört. Jag hade inte en chans jag skulle ha vita piggar i min rygg.
Fast 159 kr tycker jag att det är värt trots att jag:

1. Inte har provat den ännu klockan 23 på fredagkvällen. Jag har dock tagit ut den från plastpåsen.

2. Misstänker att tillverkningskostnaden i nåt asiatland inte är mer än högst några kronor...(?)

3. Förmodar att märket inte är det "rätta" men spikar som spikar och min rygg kan inte läsa.

Och - det är värt det framförallt på grund av att det vanligtvis är jag som oombedd delar ut råd åt höger och vänster och propsar på att andra ska testa än det ena och än det andra. Det ska bli trevlig att som omväxling vara den som följer ett råd.
Spikmatta here I come.....

4 kommentarer:

Ylva sa...

Kanske kan den driva ut Animal ur ditt öra?

Kokospelle sa...

Ja det vore skönt för han kommer varje kväll hittills. Rapport om eventuell effekt kommer

Unknown sa...

Min sambo mötte nämda matta och kärlek uppstod efter första ligget. ;)
Han hävdar att det är den perfekta avslappningen; behövs kort tid med stor efftekt. Jag har testat lite sporadiskt och för mig verkar den vara ett effektivt sömnpiller. Jag som normalt har rätt svårt att somna slocknar som ett ljus.

bigmickey sa...

Där ser man.. även Erika kan påverkas. Hoppas att den ger tänkt effekt.