lördag 10 oktober 2009

Livstid på torrfoder och vatten

I butikerna sitter det ibland kuponger vid vissa varor som ger några kronor rabatt. Jag får dom nämligen aldrig i brevlådan nuförtiden eftersom där sitter en liten behändig skylt "Reklam Nej Tack"
Om man läser det finstilta står det nästan alltid "Endast en gång per hushåll" på dessa rabattkuponger och så är det plats för en namnteckning. Nu undrar jag. Vem kollar det?
Kommer kupongpolisen en dag att stå på trappan med en arresteringsorder:
- Du har utnyttjat sojamjölkserbjudandet mer än gång i ditt hushåll! Du är arresterad!

Jag har nämligen köpt.......hm ??? jag vet inte hur många Alpro Soja Mjölk mot kupong och endast Gud vet hur många påsar kattmat torrfoder som inhandlats mot kupong .
Vad torrfodret beträffar kan jag dessutom ärligt säga att jag har aldrig köpt en endaste påse UTAN kupong. Jag brukar nämligen sniket ta med mig en hel bunt när det väl finns. Vad blir det för kupongstraff tro? Livstid på torrfoder och vatten?
Kanske sitter en kupongpolis just nu med grafologutbildning och tyder mina kråkfötter och kryptiska namnteckning för att se om det är mer än en gång per hushåll. Spänningen är verkligen oliiiiidlig......

Inga kommentarer: