söndag 18 oktober 2009

Bara mitt - egotripp


Att ha en egen blogg är verkligen en sagolik egotripp. Här får jag göra precis som jag vill.
Skriva om vad jag vill, stava som en kråka, formulera mig som en kratta, lägga in vilka bilder jag vill och välja ämnen huller om bladder. TA bort, ändra och lägga till. Kort sagt: Jag bestämmer! Andra kan visserligen ha synpunkter på vad jag lägger ut, men det är en helt annan sak.

På många andra ställen här i livet vill för det mesta "någon annan" ha ett ord med i saken. Lvet är i det stora hela är för det mesta ett evigt kompromissande och anpassande: I hemmet (om jag inte är det ultimata singeln som saknar mamma och då menar jag även föreställningen om en mamma som håller koll), på jobbet, i samhället, i skolan.

Jag gillar verkligen grejen med att ha ett litet utrymme i cyberspace som bara är mitt och där jag bestämmer. Jag gillar att bestämma helt någonstans!
Jag har förvisso ett öppet forum men skriv nåt som jag inte kan stå ut med - så klick, klick, borta, borta. Det är bara att deleta. Jag, jag, jag, min, min, mitt YEAH!
Rekommenderas om ni inte har prövat.

1 kommentar:

Malin sa...

Så sant så sant...rätt knäppt tycker en del men vad gör väl det...Finns så mycket annat som verkligen är helgalet som folk ägnar sig år så lite egotrippar är väldigt sunt...
Det är kul och gillar man att skriva och fundera lite vitt o brett så är bloggandet perfekt...
Jag är i alla fall väldigt glad över att datorn funkar igen och att jag återigen kan skriva här...Eftersom jag står för det tekniska här hemma så är jag nöjd över min insatts vad gäller sladdar o grejs som jag donat med...ytterligare lite egopåslag...

Ha det riktigt Gott!
Kramen från Malin