lördag 12 december 2009

Gick och gick och gick

Nu är det färdigsprunget för säsongen misstänker jag. Frostigt och lite småsnö idag frestar inte för löpning. Istället gick jag, jag gick och gick och gick och tog lite bilder här och där. Först 7,2 km runt sjön, sedan red jag ett antal kilometer på Kokopellihästen. Det räckte egentligen mer än väl och något mer var inte planerat. Fast efter maten kom sambon(!) på att han vill ut och gå och då tänkte jag att visst. Varför inte. Jag gillar att gå. Så då blev det ytterligare ca 5 kilometer med rejäla vandringskängor även denna gång.
Nu är jag riktigt trött i mina ben.
http://www.facebook.com/album.php?aid=130884&id=526696249&l=3b26732097

2 kommentarer:

Malin sa...

Först det där med adventsljusstakarna för det är verkligen skillnad på kvalité...kvar i garderoben ligger ett flertal gamla ljusstakar som vi tidigare haft framme och som troget lyst år efter år...De nya som inhandlats i all hast (jag brukar vara sen att få upp dom) de räknas snart som förbrukningsvaror...nä då...jag köper allt nya lampor men det är rena rama skräpet...såvida det inte sitter en tomte i garderoben och myser under sommarhalvåret...jag misstänker detta...
Visst är det skönt att gå och med riktigt på fötterna är det kanon...men tänk på att man kan "gå för långt"...fniss...Närå...det är nog ingen risk...Med tanke på att det är vinter på G så är det betydligt lättare att gå...I går kväll mötte jag allt en o annan joggare på min "fluktarrunda"...men det är bra kallt om knäna nu...mina sticker ut och kommer alltså före resten av kroppen och får ta mest stryk...
Nu har jag hittat ett höghus med stora fönster och där hasade jag och hunden förbi i går kväll...Jisses så mycket flott jag fick se...det var helt vindstilla och ingen kalluft från Vänern svepte in under kläderna så det blev en riktig långpromenad...
Ha det nu riktig Gott på din vandring...hi hi..

Kram från Malin

Malins-kuriosa sa...

Snöflingorna funderade jag också på ett slag och hittade till slut lösningen på en annan blogg...Under min lista med bloggar till vänster...hittar du länken...Klicka där och sen är bara att fylla i så "hoppar" flingorna dit av sig självt...
Nu ska jag sova för i morgon kl 05 är det dags att kliva upp igen...

Ha det så gott och Kram från Malin