torsdag 31 december 2009

Ett Gott Slut!

På årets sista dag blev det ett motionspass vilket gör morgonens uppföljning av nyårslöften enklare. Ett är iallafall i hamn!
Tre kilometer på Hjulsjö elljusspår med nya skidorna (att jag skulle uppleva den dan!?) Det var hur svettigt som helst och det var vingligt och stappligt men (det här tar emot -vilket det gör om man stretat emot i åratal ;-)) KUL! Jag tänkte klämma ett varv till trots att jag var alldeles darrig i benen men hejdade mig i sista stund. Jag har lärt av mina misstag. Det är korkat att gå ur för hårt och få en massa träningsvärk så jag avslutade på topp.

Väl hemma laddade jag för 80-årskalas hos grannen istället. Med sång, smörgåstårta och några skålar i Mackmyra blev grannen 80 år och dagens konditionspass förmodligen plus minus noll?
Det var det värt! Ett gott slut!

Nyår är verkligen en märklig helg. Den är varken religiös eller hednisk utan en matematisk konstruktion. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag firar egentligen. Att åren går? Ett år närmare döden? Time flies?

Varje dag är ju den första på resten av vårt liv!?

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: