torsdag 1 april 2010

Påskägg

När började detta snaskfrosseri på påsken? Vad kommer denna märkliga godis-sed ifrån undrar jag. Det har liksom smugit sig på från år till år och affärerna är dag fulla med påskägg fyllda med det ena äckligare och sliskigare än det andra och jag vet inte om ni har lagt märke till det? Äggen har blivit större och större och större och nu är dom jättestora!

Personligen håller jag mig dock ut ur denna godisorgie och det är inte speciellt svårt. Det är bara att ta reda på vad de gör godis av så kan man enkelt låta bli.
Ett annat säkert avvänjningstips för den som behöver ett sådant är att under någon timmes tid ställa sig vid byttorna med lösgodis i närmsta snabbköp och se alla - förvisso gulliga - men många gånger ack så snoriga små springmaskbarn som rotar runt i dom.
Jag har inte bacillskräck i vanlig ordning men där någonstans går gränsen - att köpa lösgodis med slev ur en låda.

Ska jag frossa i något i påsk blir det hederliga kravmärkta vanliga hönsägg.

Inga kommentarer: