torsdag 8 april 2010

Rastlös och mållös i en satans röra

När jag satte mig framför datorn ikväll för att uppdatera denna blogg fick jag inte grepp om någonting. Var är jag? Vart ska jag? Vad blir dä? (som di sa när jag bodde i Värmland)

Det hör ju till om man har en blogg att man skriver i den någorlunda löpande och för det mesta har jag alltid idéer och uppslag. Fast vad jag än började på denna regniga ti...torsdag (suck) så kommer jag liksom av mig. Tankarna far hit och dit. Jag är ofokuserad och rastlös. Det enda som kom för mig är denna dikt av Ferlin som väl illustrerar detta tillstånd.

JAG VET INTE VAD...
Det är som jag skulle ha glömt någonting, någonting men jag vet inte vad-- ?
Och jag vandrar så underligt tveksamt kring, genom vårgrönt och fallande blad...
Det är som jag skulle ha drömt någonting, någonting som är mera än jag -
Men jag vet inte alls och vad talar väl för att jag kommer ihåg en dag?

Av Nils Ferlin från döddansarens visor

Inga kommentarer: