torsdag 5 november 2009

Vad ska folk säga?

Pratar folk om Er när ni inte är närvarande? Jag bara undrar? Antagligen gör de det - för det gör väldigt många som har någon form av mål i mun. Jag måste dock medge att jag har otroligt svårt att föreställa mig att någon skulle vara intresserad av att diskutera mig och mina förehavanden när jag inte är där eftersom de knappt gör det när jag faktiskt ÄR där.
Att föreställa mig att någon skulle skvallra om MIG(!) eller att man skulle spekulera i vad jag gör, vad jag har sagt eller hur jag tänker alternativt inte gör det. Ja, tänker alltså.... 8-/

Men OM det nu mot förmodan och Gud förbjude är så, att jag diskuteras i något fikarum, i någon annans kök eller vardagsrum när jag inte är där och kan kolla läget så kvittar det nog lika.

Jag försöker nämligen leva på ett sådant sätt, att vad som än sägs om mig inte spelar någon roll, oavsett om det som sägs är sant eller inte.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hemma i mitt kök pratas det om dig, fast mest tror jag att jag tänker på dig. När saker o ting kommer in stormande i mitt liv, i glädje eller när jag tar riktigt dåliga beslut så funderar jag en stund på hur min astrologiska tvillig hanterar livet.

Kokospelle sa...

Inte alls bitvis ;-)

Fint att du tänker på mig..

Astro förresten. Har du känt av plutos intåg i stenbocken ännu? Nångång under 2010 hamnar den på Drakens Svans....8-/ i opp. med venus och drakhuvve. Har Hesser nån jourtelefon tro?
Trigon stellium i oxen samtidigt ska tack och lov addera en del power men ändå. Gillar inte dom där dödsgrejerna....Men vi får väl göra som vi brukar. Tänka ut allt elände som kan hända så händer åtminstone inte det....