lördag 14 november 2009

Tattarblod - Dansarbacken i November


Om jag någon gång tvivlat på lillasysters släktforskning och analys om att vi är resande folk med tattarblod på farmorssidan så försvann det sista vacklandet när fadern klättrade in i lastutrymmet tillsammans med en BorderCollie och tre ryggsäckar för november månads uteliggarprojekt. Några OLW-chips med Idol på TV är inte riktigt min och mina närmaste släktingarnas definition på en lyckad fredagkväll.

I en skramlig renault med sommardäck märk väl gav vi oss iväg till Dansarbacken, återigen i Nitälvsdalens naturreservat för en övernattning i det fria.

Det är mörkertid nu och med andra ord kolsvart redan vid 17:15 och den som är hemma med månens faser vet att det är två dagar till nymåne. Så mycket svartare än så här blir det inte.



En vindstilla och fin kväll med stekta fiskpinnar från Findus och hamburgare med russin som kvällsmat. Vindskyddet var perfekt när vi sopat ur värsta sanden och jag sov i vanlig ordning helt super bortsett från att jag vaknade varje gång jag skulle vända mig.

På morgonen var det snöblandat regn eller som Norska vädersidan http://www.no.nu/ uttrycker det mer precist. SLUDD!


Med brasa, tonfiskmackor och kaffe blev vi ändå kvar långt framåt lunchtid.

This is life!

Mer bilder på Picasa Webalbum

"There's those thinkin' more or less,
less is more,but if less is more, how you keepin' score?
It means for every point you make, your level drops.
Kinda like you're startin' from the top...and you can't do that. " (?)

1 kommentar:

Malin sa...

...Nä några OLW-chips och idol är inte ett bra mått på våra fredagskvällar heller...men Era är helt klart speciella...fniss, låter som mumma för själen och för oss "tattarfolk" kan det egentligen vara precis vad som helst som är det perfekta...Jo jag tillhör också detta släkte i rakt nedstigande led...en orolig själ och nedrans envis...Farmor var kolsvart och det är ett himla hyschande om vad hennes släkt haft för sig...

Kramar från Malin