fredag 24 juli 2009

Skywalker

Jag är rädd för många saker här i livet. Förändringar jag inte valt själv, att tappa kontrollen, vatten när jag inte bottnar (eller åtminstone vet att jag bottnar i andra ändan av bassängen), intolerans, våld och gubevars för att spy (gah!) för att nämna något.
Jag är däremot inte det minsta rädd för höjder har jag upptäckt. Jag åker utan att blinka upp i högsta läget med en sky-lift, klättrar obehindrat upp fem meter på en stege och skrapar och målar gavlar eller kravlar runt på tak utan att ens känna en susning vare sig i knäna eller i huvudet.

Att jag upptäckt detta, är för att jag tillsammans med övriga familjemedlemmar har målat vårt hus från grunden till taknockeln och det är (med undantag av lite pyssel i hörnen och ändarna på två vindskivor) så gott som klart.

"Vi i Villa-varning" klass 1 är det garanterat på detta och förresten på tal om det gamla inlägget, så nåt expansionkärl såg inte sambon till trots att han för första gången på 14 år kom upp på vinden. Jag fattar ingenting om hur alla ledningar är dragna i den här gamla villan och DET måste jag ändå erkänna, det gör mig ganska skraj....

Inga kommentarer: