onsdag 1 juli 2009

Tur och otur jämnar ut sig

Alla dagar blir inte som man tänkt. Nu har det varit sol i drygt en vecka från klar himmel och då tänkte jag att jag tar en semesterdag och åker ut på sjön för att få lite sol på min bleka lekamen. Men vips och det blev molnigt, åskmuller och regn efter ungefär en kvart på sjön. Var kom molnen ifrån? Nog för att jag längtar efter både moln och regn men det var väl då fan att det skulle komma PRECIS idag när jag slapp sitta på kontoret och hade planerat för en stekhet eftermiddag.
Sedan lade jag mig på gräsmattan en stund när jag kom tillbaka moln och åskmuller till trots och vips blev jag biten av en etterkaja (pytteliten illröd myra som bits värre än nåt annat).
Det går inte min väg idag - nu har jag bara veckans V64 kvar att hoppas på. En före detta arbetskamrat från mitt tidigare liv som tillika var rå-pessimist och en butterkvist sa alltid att tur och otur jämnar ut sig. Denna dag borde förbättra oddsen något inför kvällen?

1 kommentar:

Kokospelle sa...

jag fick 5 rätt och 40 spänn. Undrar vad det betyder?