tisdag 25 mars 2008

Ge mig lite klimatförändring


Var är klimatförändringen? Ta hit den snabbt för jag behöver lite precis nu!
Påsken bjöd på under 20 grader minus på nätterna och idag har det kommit en halvmeter snö här i Bergslagen och precis på denna fläck där jag bor verkar det vara värst. Snö är trevligt på vykort men inte i verkliga livet.
Inatt drömde jag att jag letade lägenhet i Stockholm och undrade varför(?) när jag vaknade. Nu 15 timmar senare vet jag svaret.
Med en krånglande hydrofor som inte tryckte upp en droppe vatten i kranarna, punktering på bilen och all denna jävla snö på en och samma dag kan få den mest hängivna skogsmänniska att krokna. Behöver jag säga att humöret är inte på topp precis. Vet ni förresten om att om man packar en tioliters aluminumkastrull med nysnö, packar kastrullen så hårt det bara går blir det bara en bottenskyla kvar när den sätts på spisen?

Inga kommentarer: