lördag 22 mars 2008

Arbogamordet

I expressen står att läsa om rumskamraten till kvinnan som tros ha mördat de båda barnen och försökt mörda mamman. Expressen skriver vad rumskamraten sagt:
"Jag är verkligen förvånad och förundrad. Hon framstår som vilken vanlig tjej som helst."

I resten av artikeln beskriver hon kvinnan som en enstöring som satt hemma 90% av tiden, drog sig undan och satt framför datorn mest hela tiden. Kväll efter kväll satt hon där och verkade ha få vänner. Hur vanligt är det?

Rumskamratens berättelse

Hon blev också sjuk och åt antidepressiv medicin vilket väl i och för sig är vanligt och inte gör någon till mördare men sammantaget med resten verkar det inte var "vilken vanlig tjej som helst" eller så är det jag som verkligen har noll koll på hur "vanliga" tjejer beter sig.

Eller så är det inte den till synes(?) ""vanliga tjejen som är mördare trots allt utan någon av de andra 98 mest sannolika procenten?

För jag måste också komma med ett erkännande och det är att jag var tusen bombis helt säker på att hennes ex-partner som hade mördat barnen och försökt göra slut på mamman. Det är nämligen statistiskt "vanligast" att det är en man som mördar och att det är någon kvinnan känner sedan tidigare oftast en tidigare eller nuvarande partner. 8-/. Att tro att det är en relativt obekant kvinna är som att spika en tvåhundraoddsare på travet.

GW: 98 gånger av 100 är det en annan typ av mördare

Jag vill nog mot bakgrund av detta säga att jag föredrar att vara en ovanlig typ.

Inga kommentarer: