söndag 2 oktober 2011

Bipollen - en dunderkur del 3


Den som följt denna blogg åtminstone sporadiskt kommer kanske ihåg den vedervärdiga dunderkuren med bipollen jag påbörjade förra hösten och avslutade ganska omgående. Jag måste vara helt bränd och från mina sinnen för nu har jag köpt en ny burk. Den förra gjorde jag talgbollar av till pippifåglarna eftersom jag höll på att kräkas varenda gång jag försökte få eländet i mig.

Förra gången skickade jag efter på nätet och även om de sade att det var en lokal produkt måste firman jag köpte dom på ha onödigt rymligt samvete. Enligt information på nätet kan nämligen en del importerat bipollen smaka fiskliknande. Mina smakade som att äta döda skalbaggar kan jag säga- fisksmak hade väl gått an - bara tanken på dom får det att vända sig i magen på mig. Fast talgoxarna gillade det.

De jag köpte nu är från Guldsmedshyttan och efter att både ha luktat och smakat på dom kan jag konstatera att dessa luktar honung och smakar blommor. Den här gången kommer jag att få dom i mig - har redan provat två gånger utan en endaste kväljning. De är förfärligt nyttiga och därför ska de få en ny chans.

Här är det förra försöket:

Del 1: Bipollen med bismak
Del 2: Äckel-Päckel fröna

Inga kommentarer: