torsdag 22 september 2011

Svarta damen vid tjärnen


Att vandra runt här i Bergslagsskogarna kan ibland vara som att vandra omkring i en roman. Kanske var det i "Den hemliga trädgården" vi befann oss, pappa och jag när vi var ute i granskogen igår för att leta svamp? Eller så var det rent av "Lady of the Lake" vi träffade på?
Den svarta damen visade sig helt plötsligt bakom några granar och stod där så stilla och värdigt invid den svarta, svarta tjärnen. Jag känner ett starkt behov av att leta på henne igen - vem vet kanske får jag ett förtrollat svärd precis som Kung Artur fick?
Vips har jag bytt ut hatten mot en krona och blivit drottning istället för en Kokospelle.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Oj, det var häftigt. Den står där på riktigt alltså och är inte photoshopad?

Aaron sa...

Oj vad spännande! Var i skogarna kan man råka på denna figur? Är ytterst nyfiken då jag är en hängiven skogstok själv :) Var ute idag i Bergslagsskogarna och passerade traktorstigen precis utanför Brofallet (har förstått att du som skriver bloggen håller till där från och till). Skogen var härligt stilla och tyst, samt höljdes av ett tjockt lager sagolik dimma. Det är något alldeles visst med Bergslagens trollskogar!