tisdag 7 september 2010

Flosjönästet ungefär 30 grader varmare i september


Vi var naturligtvis tvungna att återvända även hit. Förra gången var det ungefär 16 grader kallt och nu var det nog minst 14 grader varmt och inte varmare? Fast ingen av våra utflykter tycks vara spikraka för naturligtvis höll vägverket på med oljegrusbeläggning på den extremt smala vägen vilket innebar att vi fick ta en låååång omväg på skraltiga skogsvägar och tro mig…en Avensis är ingen höjdare att köra på timmervägar med två hjulspår och en höjd hög som kebnekajse i mitten.

Jag brukar sova enormt bra ute i det fria, men inte vet jag om det var vaxskivlingarna och tofsskivlingarna vi hittade på vägen dit och stekte upp över elden eller om det var något annat för jag drömde ovanligt nog den ena mardrömmen efter den andra första hälften av natten och bestämde mig ungefär vid ett tiden att jag skulle ligga vaken ett tag. Jag orkade inte med en enda mara till. Jag slumrade dock till igen efter en tid och då gav sig tack och lov marorna av till nya platser och resten av natten blev lugn.

En vacker plats och fantastiskt vackert höstväder var det i alla fall. Längtar redan efter nästa tur men jag tror jag skippar svampmiddagen nästa gång.

Inga kommentarer: