tisdag 9 februari 2010

Herr Hares Nattsupé

I listan med bloggar här vid sidan är det länkat till LillaBs blogg som jag gärna läser. Där stod det nyligen om Fru Älgs lunchbuffé. Jag har tack och lov ingen älg i trädgården som går lös på äppelträden utan mer behändiga besök på en annan tid på dygnet.
Det hö jag spiller till hästarna kommer det en eller är det möjligen två(?) fältharar och kalasar på varje kväll. Sent! Jag har tyvärr inte lyckats få någon bild, dels för att jag är väldigt kvällstrött men också för att de är skygga och har långa snabba ben. Det har endast blivit korta glimtar. Jag ser dock spår och de lämnar en massa små mörkbruna lortar ute på gården.
Jag gillar det av flera skäl bland annat för att det inte gör så mycket om jag dräller lite med höet. Jag dräller till och med lite extra på flit....

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Herr Hare kan nog gott behöva lite kosttillskott i form av hö. De har det allt rätt besvärligt nu, skogsdjuren. Har sett harar här också - de skuttar på upplogade vägar. Bränner förstås alldeles för mycket energi i djup snö och inte hinner de hoppa undan kvickt heller.
Du får väl spilla ut lite morotsbitar på fredagskväll så Herr Hare känner helgens annalkande.

Kokospelle sa...

JA! Det ska jag göra. Jag spillde faktiskt lite havre och vetekli igår kväll.
Fältharen har det nog värst för han är väl inte riktigt anpassad till det här klimatet. skoghare klarar sig nog lite bättre skulle jag tro.

Malin sa...

Här knaprar Herr Hare gärna hallonpinnar...fast det finns ju inget hö att tillgå...Klart att de ska ha lite gott de små rackarna också och den här förbenade vintern har ju ställt till det rejält för djuren...o mig (inte matmässigt då)...Jag är så trött på all snö och vitt är inte min färg...

Kram från Malin