söndag 7 februari 2010

Det vita helvetes-föret

Jag som önskade mig lite rimfrost och sedan efter skidinköpet ett par tre decimeter att åka skidor på. Suck! Skidföre blev det iallafall med råge kruxet är att jag inte orkar åka på det. Det har hittills kommit ned minst åtta dec av denna vita skit!
Problemet just nu är att när jag skottat av alla vindskydd och tak och fan och helvete är jag helt golvad. När jag sedan gjort en gång till dynghögen och till jordkällaren för jag vet inte hur många gånger i ordningen har jag efter ett heltidsjobb ingen ork att åka några jävla skidor.
Är man redan blöt i svett och musklerna värker har jag inte motivation nog att ens plocka fram några nya skidor - hur dyra de än var.
Ska man dessutom försöka underhålla två hästar ( när de hotar med att äta upp stängselstolparna i brist på annan sysselsättning i snömassorna) genom att släpa hem en och annan asp eller gran i den midjehöga snön är tanken på en skidtur i nivå med en resa till månen.

Vilken irriterande paradox.

Försöker ladda imorgon igen.......

Inga kommentarer: