tisdag 16 februari 2010

Bolibompan i Vancouver

Jag skulle kanske kunna tänka mig att titta på OS om det inte vore för alla fjantiga och tramsiga sportjournalister som hade gjort sig bättre tillsammans med Drutten, Gena och Björne.
Sporten är väl sevärd för de som är intresserade av den. Duktiga, seriösa kvinnor och män som jobbat hårt och tränat för detta. Tävling, svett och tårar.

Men sen...... lekstugan omkring drar ned tillställningen till rena Bolibompan. GAH!

Nu vann Kalla Guld. Grattis! Bra! Självklart ska hon intervjuas och gratuleras men det är liksom ingen hejd på tramset och ältandet och vältrandet. Hon intervjuades i nån sportkanal nu ikväll och av alla tusentals mejl hon fått drar den intervjuande blondinen fram det förmodligen sämsta:
Ungefärligt citat: - Grattis nu har du Kalla förberett för ett kommande guldregn.
Men Herregud det är inte tillräckligt att hon vann, nu ska hon helst initiera ett guldregn också och sedan toppar de med att ringa upp hennes farfar.....

Det är analyser, spekulationer och trams. Måste det verkligen vara så här? Är detta verkligen vad folk vill ha?
Tillåt mig tvivla.

Bort med sandlådenivån från OS. Visa sport och seriös journalistik. Ta bort alla journalister med ett IQ och EQ som är mindre än en femårings och se om det blir nån kvar....

3 kommentarer:

Lilla B sa...

Kunde inte skrivit det bättre själv!

Unknown sa...

Jag är kvar i dina is bekymmer. Jag slår varmvattnet i kärran. Antar att det går lättare om man inte låter det gå till det är en dm. Kanske spelar det roll vad det är för kärra. Min är i plast så det sviktar ju lite samtidigt som varmvattnet gör sitt jobb.

Ylva sa...

Oj, så jag håller med. Inte för att jag har TV längre, men det är ju just därför. Fördummande meningslöst jävla trams! (får man svära på din blogg?)
Med den här utvecklingen så kommer det t.ex. om 50 år tävlas i något som kallas travsport. Den består i att göra segergester och klämma en tår.