fredag 22 januari 2010

Svångrem

Det absolut bästa sättet att spara pengar på är att helt enkelt inte gå in i affärer. Kasta alla nya kataloger direkt i eldningsskräpet alternativt pappersinsamlingen utan att ens snegla på dom.
Det är mycket man inte behöver!
Och det är rent ut sagt förvånande hur många tandborstningar man kan klämma ur en tandkrämstub långt efter man egentligen har betraktat den som helt slut....

Jag har fortfarande nåt slags odefinierat köpstopp på allt utöver mat till folk och fä och faktum är att jag har ovanligt mycket kvar på kontot i slutet av denna värsta av månader.

5 kommentarer:

Ylva sa...

Vad alla klagar på januari, det är ju en kanonmånad. Underbar härlig vinter och mer sådan att se fram emot. (obs, ingen ironi)

Malin sa...

Så sant, så sant...kan inte säga att jag har mer pengar kvar än vanligt men det har då rakt inte köpts så värst mycket mer än mat denna månad...däremot har jag köpt fröer o lite annat smått och gott...
Fnissar när jag läser ditt förra inlägg och jag håller med dig...klart att 3:an borde släppas snart...För övrigt så är jag intresserad av religion dock inte utövare av någon...Anar mig till att skulle en fortsättning på boken komma så skulle mycket orättvisor och knepigheter kunna få sin förklaring och människan kanske gå vidare...Historien upprepar sig alltför mycket och samma misstag görs om...
Det skulle bli en dunderhit och det förlaget som finge den utgivningen jubla...
Åh vad jag gillar dina funderingar för de är väldigt snarlika mina...

Kramar från Malin

Unknown sa...

A aaaaa jag är drabbad av köpmonstret! Det finns för mycket projekt jag vill göra i vår/sommar. Har ju en stor trädgård eller *host* det kommer att bli en stor trädgård. Det är liksom det som är poängen här. Jag vill ju skapa den och köpa buskar, träd och anlägga rabatter. För att inte tala om alla grönsaker jag drömmer om. Kan jag få dispans? ;)

Vad gäller 3:an så har den ju redan kommit. Det är 4:an vi väntar på. Med tanke på vad svårt vissa har att acceptera 3:an så lär det dröja.

Kokospelle sa...

Vilken räknas som trean? Den kanske inte gavs ut här i oävla?

Jag kan tänka mig att ge dispans på vissa särintressen. Det man behöver behöver man.
Jag är själv inte helt klar över mitt eget regelverk men misstänker givetvis att en hel del undantag kommer ätt ingå (fröer hör dit kan jag säga) och även en viss ödmjukhet inför enstaka återfall i impulshandling. Men I GRUNDEN ska jag tänka fler varv om man säger så...

Unknown sa...

Tänka många varv är inga problem. Jag ställer upp på det. Men som sagt fröer, träd....äppleträd *drömmer mig bort till en äpplelund*

3:an är solklar. Koranen såklart. Den bygger ju på GT o NT. Mohamed är nästa profet. Det går att hävda att vi är lika "trångsynta" som judarna som inte vill acceptera jesus. (blir jag häng nu :0)

När jag gick här o fundra så kom jag in på mormonerna. De har ju också en skrift. Kan säga att jag har noll koll men den borde vara mer modern.