lördag 21 juni 2008

Döda hästar kastas åt lejonen

Det här är väl återanvändning när den är som bäst? Aftonbladet.
Själv har jag långt till Kolmården och förhoppningsvis långt kvar tills jag av någon anledning blir tvungen att avliva mina hästar. Men om jag bodde närmare lejonen och var tvungen att fatta beslutet att avliva min häst skulle detta definitivt vara ett alternativ. Avliva den av kolmårdens erfarna veterinär och utfodra lejonen med kroppen.
Lejonen får mat på ett sätt som är så nära naturen det går i en djurpark, samtidigt som den stora hästkroppen tas om hand på ett hedervärt sätt och blir till nytt liv för dessa ståtliga kattdjur.

När den dagen kommer skulle jag vilja ha ett lika bra alternativ. Kanske kan jag få dispens och lägga hästköttet till vargarna som förhoppningsvis finns kvar här i Bergslagen den dagen det blir aktuellt?

Inga kommentarer: