tisdag 16 december 2008

En kopp te


Om jag bortser från vanligt vatten är te min absoluta favoritdryck. Det har förvisso konkurrens av både vitt och rött vin men måste jag välja blir det te. Svart te! Jag hinkar i mig åtminstone en halvliter om dagen skulle jag tro. Som tur var är det nyttigt med alla antioxidanter och inte blir man full av det heller vilket kan vara en bieffekt som inte alltid är önskvärd av vinet. Även om vinet också är nyttigt i måttliga mängder. Men en kanna te och jag behöver inte försöka lista ut när jag kan ta bilen igen.

Jag handlar nuförtiden allt mitt te på http://www.teacenter.se/ som har ett stort bra sortiment. Det är enkelt att handla där om man har ett e-kort. Många sorter att välja på, bra kvalité och trots en del långa beställningar tillsammans med min granne har de inte packat fel en endaste gång. Just ikväll blev det en kopp från Himalayas höjder. Nepal Kanyam GFOP

Inga kommentarer: