fredag 31 oktober 2008

Snorsnö

Först ska det helst frysa i marken, sedan ska det blir lite rimfrost och sedan möjligen lite pudersnö uppifrån ovanpå detta. Det som kom inatt är förfärligt. Blötsnö rakt ner i geggan. Blötsnö som är som kletig snor som fastnar från sidan på saker på något konstigt vis. Det kan t.o.m. lägga sig runt stängseltråd som mäter 4 mm och hänger fritt i luften. HATA!
Att hoppas på en grön vinter har även detta år visat sig som ett hopplöst projekt. Ibland funderar jag starkt på att lägga alla mina sparpengar på en snöskoter och ett par nya skidor? Det skulle antagligen göra susen och möjligen förorsaka ett antal gröna vintrar på rad.
Jag minns en gammal Toyota som jag hade innan det var lag på vinterdäck. Jag körde ett par vintrar med sommardäck vilket inte var speciellt lyckat. Men när jag efter ett antal fast- och avåkningar bestämde mig för att investera i vinterdäck...... Kom det nån snö det året? Nej oh nej! Det är nog den sista gröna vintern som jag upplevt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag kommer ihåg den toyotan. Det är en hård strid om första platsen i mest skrämmande; toyota med sommardäck eller en blötsnö vinter :) /B