tisdag 28 oktober 2008

Andra andningen

Nu har jag visst kommit in i andra andningen för nu börjar jag känna ett visst behov att få på mig löparskorna och komma ut iallafall. Något har alltså hänt och jag väntar med spänning på fortsättningen. Skall jag bli beroende av nåt här i livet?
Jag har ännu inte upplevt nåt man kallar för "runners high" men måste erkänna att det låter eftersträvansvärt. Jag har dock inte större hopp då jag aldrig haft en hjärna om är disponerad för droger av någon sort och ett uttalat beroende har jag aldrig haft. Det verkar som belöningscentret saknas men jag ska kämpa på.
För att få fräs på kroppens eget morfin ska man tydliga springa i två timmar och det har jag nog aldrig gjort om jag tänker efter 1 timma och 48 minuter är det längsta. Det går kanske inte att bli hög på korta turer?
Detta måste utforskas så jag får väl planera in någon tur på mer än två timmar någon helg och hoppas att grejerna håller.

Inga kommentarer: