torsdag 16 oktober 2008

Kattmat och Mozzarella

Igår fick jag tidningen Buffe från ICA. Jag är tydligen stamkund där enligt deras definition iallafall. I tidningspaketet låg det en lapp med rabatter på sju olika varor med överskriften "här får du lägre pris på 7 varor du brukar köpa". Det är tydligen någon ny drive de kör att jag ska få rabatt på det jag faktiskt handlar. Jag måste motvilligt erkänna att jag gillade idéen förenad med ett odefinierat obehag att de har koll på vad jag handlar.
Men annars när jag får rabatter på saker är det nästan Aldrig nåt jag vill ha. Det är chips, lightcola, godis och pommes frites i köp två erbjudanden. Fullständigt värdelöst.
Nu fick jag 20% på Frysta räkor, Mozzarellaost, boursinost, vinäger, sallad i påse (det var därför det blev ett lägre pris tidigare samma dag då jag handlade just en sån) och så två sorters torrfoder kattmat. DET ska jag utnyttja för jag köper ju massor av kattmat iallafall. Oavsett vad det kostar och oavsett om de har koll eller ej.
Ostar räkor vinäger sallad och kattmat. Tja de vanorna behöver man väl inte skämmas för?

Inga kommentarer: