söndag 18 november 2007

Pulsklockan och snåljåpen

Det var tur att jag köpte den där pulsklockan. Har man en klocka för 1500 kr måste man ju använda den. Hade jag inte haft denna klocka, stegräknaren i mobilen som visade pinsamma 700 steg kl 17 denna regnruskiga eftermiddag hade jag aldrig tagit mig ut i spåren.

Men nu blev det av 5 km på byns elljusspår som går mellan stora mörka granar. Det är sagolikt skönt att springa i mörkret genom skogen i den friska sen höstvinterluften. 37 minuter tog det och lite jobbigare än vanligt rent konditionsmässigt men förklaringen är troligtvis att jag slarvat med maten idag. Två mackor, ett ägg och några pannkakor är inte mycket bränsle för terränglöpning. Nu brände det förhoppningsvis fett istället inte för att det finns speciellt mycket av den varan heller men nån liten valk finns det kanske att ta av?

Inga kommentarer: