lördag 31 december 2011

Året som gick - 2011

Året som gick får väl sägas vara ett ganska ordinärt år? Inga större överraskningar vilket jag är glad för, livet är trots allt bäst när det rullar på "som vanligt"

Årets elände var även detta år vargslakten i början av 2011. En j(sl)akt som senare under året fördömdes hårt av EU och på sätt och vis ledde till foliehatten Anders Carlgrens avgång. Det känns dock lite märkligt att räddas av ett fenomen som jag röstade nej till. 2012 blir det tack och lov ingen jakt.


Årets byggprojekt var utan tvekan Träddäcket med paviljongen där vi tillbringade många fina kvällar.

Likaså blev dammen färdig med ränna, lampor och blommor. Det blev överhuvudtaget ett år i blommornas tecken och mycket trädgård.

Årets höjdpunkt både bokstavligt och bildligt var Härjedalsresan vi gjorde med pappa.


Årets blöta var när det började regna in en dag i mitten av augusti. Det är åtgärdat nu av en Kokospelle själv som tack och lov inte är det minsta höjdrädd. Det var som tur är "bara" en tegelpanna som halkat rejält snett.

Årets ridtur var (förlåt kära Jasmine och Kokopelli) Kamelritten i Gamla Viker. Aldrig att hade jag kunnat föreställa mig att kameler kunde vara så älskvärda. En mycket angenäm erfarenhet.


Årets krönika på utenätter kommer en annan dag. Nu ska jag nämligen göra mig i ordning för en fyra rätters och fira årets definitivt märkligaste helg. Att det blir ett nytt år enligt den Gregorianska Kalendern. Enligt Maya-indianerna ska tiden upphöra 2012 eller.....?


Inga kommentarer: