söndag 18 december 2011

Julefrid


De senaste åren har vi vuxna helt lagt ned det här med julklappar.
Att lägga ned julklappscirkusen är det bästa vi har gjort. Julklappar är för barn! Helt plötsligt blev julhelgen mycket längre när all fokus togs bort från julafton. Nu varar julen från Yule vid vintersolståndet och ända fram till trettondagjul.

När jag var barn varade julen i endast två dagar julafton och juldagen eftersom jag tyckte mycket om stämningen kring julottan (som min farmor alltid gick och tog mig med på) Efter ottan blev det superfrukost och sedan lekte vi med de nya presenterna jag och min lillasyster.

Julstämning är till sist och syvende ett sinnestillstånd och det går inte att köpa för pengar. Som vuxna måste vi hitta det i vårt inre och plocka fram barnasinnet.
Låt ögonen tindra den kommande julhelgen!

Inga kommentarer: