lördag 3 december 2011

Ett julkort till Susanne!

Jag skickar inga julkort på posten. Den där lilla påsen de lägger i brevlådan avsedd för årets julklappsskörd går rakt ned i eldningskorgen. Det var ganska många år sedan jag slutade med det och första året var lite ångestfylld. Jag hade en lång lista på de jag brukade skicka till och de jag fick från förra året.
Jag vill minnas att jag skickade några där i avvänjningsperioden för att inte få abstinens men nu är jag absolutist. Inte ett julkort går iväg per post och följaktligen får jag inga julkort heller om jag bortser ifrån underbara Susanne Stjärnkvist som inte brydde sig om petitesser som att kolla om hon fick julkort från mig förra året. Hon skickar alltid ett kort. Så här Susanne, det här är till dig:

klicka på kortet!

Inga kommentarer: