tisdag 16 juni 2009

Resfeber och T-kors

Jag har resfeber så fort jag ska åka någonstans. Jag längtar hem redan innan jag har kommit iväg. Jag blir rastlös och helt plötsligt ser jag hur mycket som helst som jag borde göra härhemma istället. Hamla lönnar, bädda rent, rensa landen, måla huset, storstäda, röja i den förbannade skrubben eller något annat. Naturligtvis skulle jag inte städa skrubben även om jag skulle vara hemma.
Jag ångrar mig något som gruvligt att jag hittade på något så korkat som att åka bort just denna dag när jag kunde ha det lugnt och skönt och förutsägbart.
Fast det brukar gå över bara jag kommer utanför 50 skyltarna.

Jag gillar inte förändringar och jag tror det har med det att göra? Jag avskyr förändringar (även om de ibland visar sig vara till det bättre) fast när jag väl tvingats till vissa kovändningar, omkastningar och nya spår här i livet är jag anpassningsbar som få. Jag biter mig dessvärre kvar igen efter den ibland nödvändiga förändringen med samma status quo.
Från ett astrologiskt perspektiv skulle jag kunna tänka mig att det beror på det förfärliga T-korset jag drar på med solen i kvadratur saturnus i ena hörnet och kvadratur pluto/uranus i det andra hörnet?

1 kommentar:

Ylva sa...

En förändring som inte är en förbättring är en försämring tycker jag. Och den åsikten tror jag ju inte har med några kors eller stjärnor att göra.
Hoppas du nu är så långt bortom 50-skyltarna att du njuter ordentligt av semestern.