tisdag 12 maj 2009

Nördvarning

Jag har köpt en ny mobiltelefon eller köpt och köpt förresten skaffat ett dyrt abonnemang där telefonen så att säga ingick i paketet. Jag som aldrig skulle ha nån mobil överhuvudtaget en gång i tiden.

Det är så mycket finesser att jag först knappt klarade av att ringa ett vanligt samtal - fast det kvittar väl egentligen? Det är ändå ganska trist att tala i telefon ärligt talat. När jag var femton kunde jag sitta i timmar fast nu försöker jag klara av samtalen så fort det bara går.

Men jag kan surfa på internet, uppdatera Facebook och den innehåller en GPS som jag fått fräs på - fast lite topografiska kartor hade inte skadat. Får scanna nätet någon dag så kanske det löser sig, det ska ju helst fungera utan ytterligare program.
Jag stör mig dock på att jag inte kan göra smileysar när jag skriver SMS om man skaffar en mobiltelefon för närmare sex tusen borde väl en sådan enkel sak som några roliga gubbar vara standard? Fast jag misstänker dessvärre att den innehåller många andra finesser som jag ännu inte listat ut. Jag har att göra mellan tändadet av fler eldar.


För så här ser INTE min ut..... inte än ;-)






3 kommentarer:

Lilla B sa...

En lika nördig frågar: Har du möjligen med den på jobbet och kan visa underverket under en fikapaus?

Kokospelle sa...

Jojomen. Den släpas med överallt så länge jag kommer ihåg att ladda batteriet. Det kan den inte göra själv konstigt nog... jag ska kanske komma ut till flygeln på förmiddagsfikat nån dag som omväxling?

Lilla B sa...

Du är så välkommen!